1 % KRS FUNDACJI JAŚ I MAŁGOSIA 0000127075 W rubryce CEL SZCZEGÓŁOWY wpisz #949 Mikołaj Malinowski

1 % KRS FUNDACJI JAŚ I MAŁGOSIA 0000127075 W rubryce CEL SZCZEGÓŁOWY wpisz #949 Mikołaj Malinowski
Przekaż 1 % podatku

piątek, 7 marca 2014

DIY Jak zrobić tablicę motywacyjną dla dziecka np. z Zespołem Aspergera

Od dłuższego czasu prowadzę w domu dla Mikołaja system motywacyjny, aby "przekonać" synka do wykonywania pewnych ćwiczeń, zadań, samodzielnej zabawy itd.

Pani psycholog poradziła mi, by zbierane punkty nie były tylko w pamieci, i wizualna tablica działa o wiele lepiej.
Postanowiłam wykonać taką prostą tablicę. Wiem z przedszkola, że Miki lubi sam zaznaczać zdobywane punkty.




Do stworzenia tablicy użyłam starej twardek powleczonej plastikiem teczki, oraz taśmy z rzepem.
Rozcięłam teczkę zostawiając jeden pełen prostokąt. Po prawej stronie przyszyłam nićmi jedną część rzepa (tą chwytającą).

 



Punkciki zrobiłam ze starych grubych naklejek z Angry Birds - ulubionej gry Mikiego.
Przyszyłam kawałki "puchatej" części rzepa do kawałka grubego kartonu, a na to nakleiłam Super Glue naklejkę "ptaka".. Jedną naklejkę obszyłam nicią, ale nie wygląda to zbyt ładnie, więc resztę tylko naklejałam.
Ponizej zdjęcie obu stron "punkcików". Jest ich na razie tylko 5,, bo Miki ma taką skalę nagradzania.


w lewej dolnej części tablicy przykleiłam foliową przeźroczystą kieszonkę do przechowywania punktów, a powyżej aktualną listę zadań, za które Miki otrzyma punkt ( ustaliliśmy ja wspólnie z synem), oraz na jakie nagrody może wymienić uzbierane 5 punktów.


a oto jak wygląda obecnie tablica motywacyjna, Mikiemu brakuje 1 punkta do bajki :)
Tablica działa rewelacyjnie, Miki sam pilnuje ile musi jeszcze zadań wykonać, i sam przyczepia punkty. Może też sam wybrać punkt-ptaka, który mu się w danym momencie spodoba :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz